The Next Black

The Next Black

Nieuwe technologieën, bezorgdheid over duurzaamheid en innovatieve personen transformeren onze kleding. De documentaire The Next Black introduceert de ontwerpers, innovators en leiders die de toekomst van kleding vormgeven. Dit is geen film over wat nieuw is, maar over wat er komen gaat.

Wat is The Next Black?

The Next Black is een documentaire die ontwerpers, innovators en leiders uit de hele wereld samenbrengt voor een open discussie over het concept kleding. Het kijkt niet alleen om wat we dragen maar ook naar hoe we kleding produceren, hoe we ermee omgaan en hoe we kleding verzorgen. Elke persoon die we interviewden heeft een verfrissend kijk op de toekomst van de kledingindustrie - en ze gebruiken allemaal hun passie om verandering aan te moedigen.

Waarom The Next Black?

Het doel van The Next Black is om ons begrip van wat mensen zullen dragen en wassen - vandaag en morgen - te verdiepen. We hebben gekeken naar de invloed die veranderend textiel en veranderende technologieën hebben op het creëren van kleding, en naar hoe de toenemende bezorgdheid over duurzaamheid de manier waarop we wassen, transformeert.

Dichter bij het proces staan

Door meer te leren over hoe kleding wordt gemaakt, kunnen we betere keuzen maken over wat we zullen dragen

Maak kennis met de pioniers

adidas

adidas tilt het bijhouden van prestaties naar een hoger niveau door het introduceren van baanbrekende technologie in de stof van de sportkleding.

BioCouture

BioCouture is 's werelds eerste bio-ontwerp-consultancy en werkt aan het produceren van kleding zonder schadelijk afval te genereren.

Patagonia

Patagonia is voorloper op het gebied van duurzame praktijken door verantwoorde consumptie aan te moedigen en recycling in de kledingindustrie te stimuleren.

Studio XO

Studio XO vormt de toekomst van kleding door kleding te creëren die de vorm, het model en de kleur veranderen op basis van de voorkeur van de persoon die het zal dragen.

Yeh Group

Yeh Group gebruikt innovatie die de impact die het verven van stoffen heeft op het milieu te verminderen door minder water te gebruiken.

Waarom vinden wij dit belangrijk?

Innovatie zit in onze DNA. Wij streven erna één stap voor te blijven, en daarom werken we vandaag aan de zorg voor de kleding van de toekomst.

Bekijk The Next Black

Mode raakt uit, maar stijl niet. The Next Black is een documentaire die het gehele concept van kleding en de productie ervan uitdaagt. Ontmoet de ontwerpers, innovators en leiders die de toekomst van wat we dragen, vormgeven.

De toekomst van kleding vandaag

We geven om wat er komen gaat omdat we de behoeften van de toekomst willen begrijpen. AEG introduceerde de eerste automatische wasmachine en ontwikkelde de technologie die in moderne drogers wordt gebruikt voor energie-efficiënt drogen. Wij wijden ons niet alleen toe aan onze producten maar ook aan ons Care More-initiatief dat u helpt het meeste te halen uit de kleding die u draagt.


Duurzaamheid: hetgeen dat we hebben, beschermen

Om duurzame consumptie en productie te verbeteren, moeten we de volledige levenscyclus van een kledingstuk begrijpen. The Next Black verkent de impact van het productieproces op het milieu, van het groeien van de materialen tot het verven, wassen en transporteren ervan. Het bekijkt tevens hoeveel kleding we kopen.

We hebben veel mensen aangezet om eens goed na te denken over hun relatie met hun kleding

Rick Ridgeway

Vice-president van Environmental Initiatives, Patagonia

Relaties heroverwegen

Duurzaamheid bereiken houd in dat we verder moeten kijken dan alleen onze eigen wensen. Volgens Rick Ridgeway is het beste dat we voor onze aarde kunnen doen, alleen te kopen wat we nodig hebben. Hij moedigt consumenten aan dingen te kopen op basis van noodzaak en niet op basis van wensen, en om minder dingen te kopen, te repareren wat gerepareerd kan worden, te hergebruiken en recyclen.

Onze impact beheren

Patagonia gelooft in verantwoord handelen, niet meer te kopen dan we nodig hebben en een planeet achter te laten waarop wij zelf zouden willen leven

We hebben kleur nodig, maar ik kan me voorstellen dat we kleuren op verschillende manieren zullen toepassen

Sophie Mather

Yeh Group

David Yeh, mede-eigenaar van Yeh Group

Plaatselijke bronnen beschermen

Het produceren van textiel legt een enorme druk op de watervoorraad van de wereld en brengt plaatselijke voorraden van schoon water in gevaar door schadelijke stoffen uit te stoten in het milieu. Yeh Group bestrijdt dit met zijn DryDye™-technologie waarbij gebruikt wordt gemaakt van vloeibare koolstofdioxide om textiel te verven zonder gebruik te maken van water en chemicaliën.

Fabriekswerkers van Yeh Group voeren het DryDye-proces uit
Minder waterverspilling

Mede-eigenaar van Yeh Group, David Yeh, zegt dat het bedrijf miljoenen liters zoet water zal besparen door stoffen te verven met deze nieuwe, waterloze verfmethode

Een verfrissende aanpak

De oprichtster van BioCouture, Suzanne Lee, mengt groene thee, suiker, bacteriën en gist om wat zei 'groentenleer' noemt, te laten groeien

Groei uw eigen kleding

Stel u eens voor dat u zelf uw nieuwe outfit kunt laten groeien. BioCouture onderzoekt de manier waarop organismen, zoals bacteriën, gist, schimmel en algen, kunnen worden gebruikt om stoffen te produceren. Het resultaat is een volledig natuurlijk, 100% afbreekbaar product. Het kan worden gedroogd, geknipt en genaaid om kleding te maken. Beter nog, het wordt geproduceerd zonder schadelijk afval te creëren, een echte duurzame toekomst voor mode.

Tijdloze stijl

Leren hoe u voor uw kleding moet zorgen, is een belangrijke stap in het nemen van duurzamere beslissingen. Wist u dat u door de levensduur van uw kleding met slechts negen maanden te verlengen, uw koolstof- en watervoetafdruk met wel 30% kunt reduceren? Wij hebben stappen genomen om u te helpen beter voor uw kleding te zorgen, zelfs voor uw meest delicate zijden, wollen en hoogwaardige kleding.

Bekijk The Next Black

Door de trend van snelle mode steeg de consumptie van kleding in de 10 jaar sinds het millennium met 47%. Maar wat betekende dat voor het milieu? Ontmoet de ontwerpers, innovators en leiders die de innovatie van kleding en gedrag uitdagen om de toekomst van wat we dragen en hoe we het dragen, vorm te geven.

Het is gewoon natuurlijk

Geven om hoe kleding wordt gemaakt, maakt kleding een investering in de toekomst in plaats van een wegwerpartikel. Dit heeft een diepgaand effect op zowel onze aankopen als op de manier waarop we onze kleding verzorgen. Onze My AEG-app geeft tips over de beste methoden voor het verzorgen van delicate, natuurlijke vezels en speciale kleding.


Technologie: de toekomst van kleding

Technologie staat op het punt om hetgeen wat wij dragen te transformeren. Van sportkleding die het lichaam in de gaten houdt tot mode die de ruimte waar wetenschap, kunst en menselijke lichamelijkheid samenkomen. Over de hele wereld werken innovators eraan om technologie een belangrijk onderdeel te maken van de kleding die we dragen.

Ooit zullen we het oppervlak van de computer op onze lichamen dragen

Nancy Tilbury

Studio XO

Futuristische mode

Studio XO ontwerpt effecten zoals verlichting en bellenblaasmachines

Hightech couture

Wanneer we denken aan het dragen van technologie, denken we vaak aan horloges of iets soortgelijks. Maar Nancy Tilbury niet. Haar innovatieve Studio XO-ontwerpen worden gedragen door een aantal van 's werelds grootste artiesten, waaronder de Black Eyed Peas. Studio XO werd ook opgemerkt door Lady Gaga en maakt nu een belangrijk deel uit van TechHaus, haar creatieve technologiebedrijf.

Mode die u in de hand heeft

De ambitie van Studio XO is het reduceren van de hoeveelheid kleding die in onze kasten hangt door onze toekomstige kleding te laten veranderen van vorm, model en kleur zodat deze optimaal passen bij onze voorkeuren en favoriete trends. We zouden ons hiermee zelfs digitaal kunnen abonneren op modecontent en afspeellijsten kunnen creëren voor onze lichamen zoals we dat doen op digitale entertainmentplatforms.

Voordat u het weet, zult u steeds meer van dit soort sensoren zien in steeds meer kleding

Matt Hymer

adidas

Gemaakt om te presteren

Sinds 2010 gebruikt adidas zijn Innovation Lab om manieren te ontdekken om technologie te integreren in sportkleding. Het resultaat is het MiCoach Team Elite System, dat nu wordt getest door sportteams van wereldklasse, zoals AC Milan, Chelsea FC en de New Zealand All Blacks, waarbij gegevens van het veld in realtime worden bijgehouden.

Kleed u slimmer

Stel u zich eens voor, kleding die zo slim is als de apparaten die we gebruiken. Het MiCoach-systeem is voorzien van een stoffen draad die in een luchtdoorlatende laag stof van kleding is genaaid en de lichaamsactiviteit van spelers in de gaten houdt. Kleine sensoren in deze draad zijn aangesloten op de systeemhub of -cel. Deze meten de hartslag, kracht, snelheid, acceleratie en positie op het veld tijdens een training.

Snelle reactie

MiCoach stelt coaches in staat de prestaties van spelers in de gaten te houden met een handige app

Bekijk The Next Black

Ontmoet de ontwerpers, innovators en leiders die niet alleen het productieproces van kleding uitdagen, maar ook de manier waarop we voor onze kleding zorgen nadat we deze hebben gekocht. The Next Black gaat niet over wat nieuw is, het gaat om wat er komen gaat.