BELANGRIJKE VEILIGHEIDSMEDEDELING: AEG FX9

Electrolux verzoekt eigenaren van de AEG FX9 draadloze stofzuiger met bepaalde serienummers onmiddellijk te stoppen met het gebruik van het apparaat vanwege een mogelijk veiligheidsprobleem. 

De reden is een probleem met een onderdeel van het product, dat onder bepaalde omstandigheden oververhitting kan veroorzaken en ertoe kan leiden dat de stofzuiger vlam vat. Oververhitting wordt beschouwd als een ernstig risico dat kan resulteren in een brand die zich mogelijk uitbreidt naar aangrenzend brandbaar materiaal. Mogelijke oververhitting van het product kan alleen worden veroorzaakt wanneer het product wordt gebruikt, niet tijdens het opladen of in stand-by.

Hieronder beschrijven we hoe nu verder.

Er is tot op heden geen persoonlijk letsel of materiële schade gemeld. Desalniettemin, omdat de veiligheid van onze consumenten onze topprioriteit is bij Electrolux, nemen we deze zaak zeer serieus. We hebben besloten om alle betrokken producten in deze serie onmiddellijk terug te roepen.

Het gaat om de volgende productbatches: klik hier voor de modellijst.

U kunt dit controleren door het model, het productnummer (PNC) en de serienummers (SN) te controleren. Deze vindt u op een etiket dat achter de cycloonunit van de stofzuiger is aangebracht.

De informatie vindt u op het typeplaatje.

FX9-aeg-label-378x262-friöagd.png148x472_aeg_vacuum-svart-bg.png

 

Indien u uw toestel niet aankocht in België, Nederland of Luxemburg, neem dan contact met ons op om na te kijken of uw FX9 stofzuiger tot de betrokken producten behoort.

Als u een product met de respectieve serienummers/productnummers bezit, moet u het gebruik van het apparaat onmiddellijk stoppen, het gescheiden houden van het laadstation en de stekker van het laadstation uit het stopcontact halen. 

Let op: Voor producten met andere serienummers binnen de AEG FX9 serie geldt dit niet. Voor andere producten van AEG of Electrolux waaronder andere stofzuigermodellen geldt dit niet.

Onze oprechte excuses voor het ongemak dat dit kan veroorzaken.

Voor meer informatie omtrent een terugroeping van een product in het algemeen, gelieve de website van de FOD Economie te raadplegen: www.economie.fgov.be/nl.

Hoe wordt het opgelost?

Als het model- en productnummer overeenstemmen en het serienummer klopt met de hierboven vermelde gegevens dan kunt u kiezen uit de volgende opties:

Marketingbureau Racktime verzorgt de afhandeling.


Optie 1 – stuur de AEG FX9 op en ontvang een ULTIMATE 8000 - model AP81A25COM - klik op model voor meer info.
Kiest u voor deze optie dan ontvangt u, na registratie van uw gegevens, per e-mail een barcode en instructie voor retourzending. Verpak de FX9 en breng het pakket met barcode naar een bpost-pakketpunt bij u in de buurt. Na ontvangst en controle van product- en serienummer door Racktime ontvangt u binnen twee werkdagen de AEG ULTIMATE 8000 stofzuiger.
Heeft u geen verpakkingsmateriaal? Zet dan een vinkje bij ‘ontvang nieuw verpakkingsmateriaal’ en er wordt binnen vijf werkdagen een doos naar u verstuurd, zolang de voorraad strekt.

Optie 2 – laat de AEG FX9 ophalen en ontvang een ULTIMATE 8000 - model AP81A25COM - klik op model voor meer info.
Kiest u voor deze optie dan ontvangt u binnen vijf à zeven werkdagen bezoek van één van de medewerkers van Racktime. Na controle van product- en serienummer en tekening voor ontvangst, ontvangt u direct de ULTIMATE 8000. De FX9 zal door de medewerker van Racktime worden meegenomen.

Optie 3 – stuur de AEG FX9 op en ontvang uw aankoopbedrag retour
Kiest u voor deze optie dan ontvangt u, na registratie van uw gegevens en het uploaden van de factuur, per e-mail een barcode en instructie voor retourzending. Verpak de AEG FX9 en breng het pakket met barcode naar een bpost-pakketpunt bij u in de buurt. Na ontvangst en controle van product- en serienummer en de factuur, wordt het te ontvangen bedrag binnen twee weken overgemaakt naar het opgegeven rekeningnummer.
Heeft u geen verpakkingsmateriaal? Zet dan een vinkje bij ‘ontvang nieuw verpakkingsmateriaal’ en er wordt binnen vijf werkdagen een doos naar u verstuurd, zolang de voorraad strekt.

Let op!
Mocht u hieronder de link naar het registratieformulier nog niet zien, vernieuw de pagina dan even.

Neem contact met ons op

Wanneer u vragen heeft over deze terugroepactie dan kunt u contact opnemen door een mail te sturen naar: aeg@promocontact.eu of telefonisch via het nummer 092/98.01.91 (ma-vr: van 8:30 tot 17:30 uur).