Er komt geen ijs uit de dispenser.

Laatst bijgewerkt 30/10/2020 14:29

Probleem

  • Er komt geen ijs uit de dispenser.

Geldt voor

  • Koel-vriescombinatie

Oplossing

Hiervoor zijn meerdere redenen:

  1. Geen watertoevoer.
    Zorg dat het toestel is aangesloten op de watertoevoer. Geef de ijsmachine de tijd om het ijs te maken. De dispenser moet werken wanneer het ijs gereed is.
  2. De temperatuur van de diepvriezer staat te hoog.
    Stel de diepvriezer op een lagere temperatuur, zodat het ijs sneller geproduceerd kan worden. De dispenser moet opnieuw werken wanneer het ijs gereed is.
  3. De deur voor de ijsdispenser zit vast of is geblokkeerd gedurende meer dan 4-5 minuten.
    De motor is overbelast. De beveiliging voor overbelasting van de motor reset in ca. 3 minuten nadat de deur gedeblokkeerd is. Het ijs wordt vervolgens opnieuw gedispenseerd.
  4. Het toestel werd gedurende een bepaalde tijd uitgeschakeld.
    Mogelijk smelt het ijs en vriest het opnieuw vast rond de vijzel omwille van onregelmatig gebruik van de machine, temperatuurschommelingen, en/of stroomstoringen. Verwijder de ijscontainer, laat de inhoud ontdooien en maak de container leeg. Maak de container schoon en laat deze drogen, vervolgens terug plaatsen. De dispenser moet werken wanneer nieuw ijs gereed is.
  5. De ijsdispenser is geblokkeerd.
    Er kunnen ijsblokjes vastzitten tussen de ijsmachine en de achterkant van de ijscontainer, of aan elkaar vriezen, wat de dispenser blokkeert. In dat geval lost het verwijderen van de ijsblokjes die de dispenser blokkeren het probleem op.
    Als de waterdispenser trager dan normaal is, kunnen de ijs- en waterfilterpatroon verstopt raken. In dat geval lost u het probleem op door de filters te vervangen.
    Een filter vervangen: drukken totdat de waterfilter op zijn plaats klikt (u moet twee klikken horen). De filter moet gelijk staan met het toestel. Raadpleeg de gebruikershandleiding of de relevante gebruikersgids voor gedetailleerde instructies.
  6. Mijn ijsmachine maakt onvoldoende ijs.
    De ijsmachine kan 1,8 tot 2,7 kg ijs per dag produceren.
    Als dit niet het geval is, moeten de ijs- en waterfilterpatroon vervangen worden om het probleem op te lossen.
    Een filter vervangen: drukken totdat de waterfilter op zijn plaats klikt (u moet twee klikken horen). De filter moet gelijk staan met het toestel. Raadpleeg de gebruikershandleiding of de relevante gebruikersgids voor gedetailleerde instructies.
  7. Mijn ijsmachine blijft ijs maken.
    De ijsmachine wordt bediend met een elektrisch contact, dat onopzettelijk ingedrukt kan worden door voorwerpen in de vriezer. Verplaats de voorwerpen die mogelijk het contact indrukken en verwijder alle ijsblokjes die mogelijk aan elkaar bevroren zijn over het contact.
  8. Mijn ijsmachine scheidt de ijsblokjes niet.
    Dit kan gebeuren als de ijsblokjesfunctie niet vaak wordt gebruikt. U moet de ijscontainer verwijderen en schudden, en de ijsblokjes scheiden om het probleem op te lossen.
  9. Het ijs van mijn ijsmachine ruikt of smaakt slecht.
    Het ijs is mogelijk doordrongen van de smaak of geur die in het toestel zit. Zorg dat het voedsel goed is afgedekt, gooi dan het ijs weg en laat de ijsmachine een nieuwe lading produceren.

Als het probleem aanhoudt moet u de binnenkant van het toestel algemeen reinigen. Raadpleeg het relevante artikel in de gebruikersgids voor advies over effectieve reiniging.

Boek een herstelling
Boek een herstelling

Maak een afspraak met één van onze gekwalificeerde AEG techniekers en ontdek onze professionele service bij je thuis.

Wisselstukken en accessoires
Wisselstukken en accessoires

Vind originele wisselstukken voor jouw toestel in onze webshop en laat ze leveren tot aan je deur.