Storing - De dampkap stopt tijdens gebruik

Laatst bijgewerkt 14/04/2022 15:13

Probleem

  • Dampkap stopt tijdens gebruik.

Geldt voor

  • Dampkap

Oplossing

  1. Schakel de kookplaat en de dampkap uit, wacht 5 minuten alvorens weer in te schakelen.
    • Dit zou de dampkap voldoende tijd moeten geven om af te koelen en het toestel te resetten.
    • Verminder indien nodig het aantal kookpotten in gebruik. De dampkap is ontwikkeld om geurtjes te absorberen, geen grote hoeveelheden stoom.

  2. Controleer of de filters proper zijn en vervang ze indien nodig. Nieuwe filters zijn te verkrijgen in onze webshop. Geef het productnummer (PNC) in van jouw dampkap en krijg een overzicht van de geschikte filters.
    Lees ook het artikel: Welke filter moet ik gebruiken voor mijn dampkap?

  3. Zorg ervoor dat de zuigkracht van de dampkap voldoende is in de luchtafvoermodus. Controleer of de lucht uit de luchtuitlaat op de buitenmuur voldoende luchtstroming heeft.

  4. Controleer of de koolstoffilters goed geplaatst werden bij gebruik van de dampkap in recirculatiemodus.

  5. Als deze informatie jouw probleem niet heeft opgelost, contacteer en stel je vraag aan ons serviceteam. 
    Of boek online een service-afspraak in voor een technieker. Kies de datum die jou het beste past. Klik rechtsboven dit artikel op "Herstelling aanvragen".

Oorzaak

  • Geactiveerde veiligheidsschakelaar.
  • Een groot aantal kookpotten.
  • Vuile filters.
  • Het luchtkanaal is mogelijk verstopt of heeft de verkeerde maat.
Vind je gebruikershandleiding
Vind je gebruikershandleiding

Los problemen op en vind instructies en andere documentatie voor je toestel.

Boek een technieker
Boek een technieker

Maak een afspraak met één van onze gekwalificeerde AEG techniekers en ontdek onze professionele service bij je thuis.

Wisselstukken en accessoires
Wisselstukken en accessoires

Vind originele wisselstukken voor jouw toestel in onze webshop en laat ze leveren tot aan je deur.