Welke extra services zijn mogelijk bij thuisleveringen?

Laatst bijgewerkt 7/04/2023 11:33

Probleem

Welke extra services zijn mogelijk bij thuisleveringen?

Oplossing

  1. Installatie van vrijstaande toestellen
    Gratis service.


    De installatieservice van vrijstaande toestellen exclusief airconditioners, luchtreinigers en robotstofzuigers omvat het volgende: 

    • De installatie gebeurt op dezelfde dag als de levering van het nieuwe toestel. 
    • Indien gewenst, verwijderen en de-installeren we ook je oude toestel. 
    • We installeren je nieuwe toestel op de voorziene plaats en sluiten het aan op de bestaande stopcontacten voor elektriciteit en, indien van toepassing, gas, watertoevoer en- afvoer. De aansluiting wordt alleen uitgevoerd op een bestaand stopcontact / aansluitblok met de beoogde spanning voor het product. Het verplaatsen van stopcontacten of het trekken van nieuwe stopcontacten of enige andere vorm van elektrische aanpassingen is niet inbegrepen in de service. De installatie wordt uitgevoerd met het productsnoer dat bij het bestelde product wordt geleverd.
    • We voeren een functioneringstest uit en zorgen ervoor dat je je toestel kan gebruiken. Indien koelingsapparaten horizontaal werden getransporteerd of verplaatst, is het nodig om 24 u te wachten alvorens het toestel kan worden ingeschakeld. In deze omstandigheden zal het installatieteam het toestel plaatsen en installeren, maar niet aansluiten en testen.
    • Het uitpakken en terugnemen van de verpakking is inbegrepen in deze installatieservice. 
    • We raden aan om op voorhand te controleren of je voorzieningen voor water en elektriciteit (of gas) geschikt zijn voor je nieuwe toestel. Kijk ook of de afmetingen van het nieuwe toestel passen in de bestaande ruimte. De installatieservice omvat geen enkele vorm van aanpassingen aan meubels of timmerwerkzaamheden zoals het boren van gaten in muren, het aanpassen van kasten, deuren en nissen, het snijden of aanpassen van werkbladen en plinten, ...


  2. Installatie van inbouwtoestellen
    Betalende service: 35 euro/toestel.

    De installatieservice van inbouwtoestellen omvat het volgende: 

    • De installatie gebeurt op dezelfde dag als de levering van het nieuwe toestel. 
    • Indien gewenst, verwijderen en de-installeren we ook je oude toestel. 
    • We plaatsen en installeren je toestel in het voorziene meubel en sluiten het toestel aan op de bestaande stopcontacten voor elektriciteit en, indien van toepassing, gas, watertoevoer en- afvoer. De aansluiting wordt alleen uitgevoerd op een bestaand stopcontact / aansluitblok met de beoogde spanning voor het product. Het verplaatsen van stopcontacten of het trekken van nieuwe stopcontacten of enige andere vorm van elektrische aanpassingen is niet inbegrepen in de service. De installatie wordt uitgevoerd met het productsnoer dat bij het bestelde product wordt geleverd. De installatieservice omvat geen enkele vorm van aanpassingen aan meubels of timmerwerkzaamheden zoals het boren van gaten in muren, het aanpassen van kasten, deuren en nissen, het snijden of aanpassen van werkbladen en plinten, ...
    • We voeren een functioneringstest uit en zorgen ervoor dat je je toestel kan gebruiken. Indien koelingsapparaten horizontaal werden getransporteerd of verplaatst, is het nodig om 24 u te wachten alvorens het toestel kan worden ingeschakeld. In deze omstandigheden zal het installatieteam het toestel plaatsen en installeren, maar niet aansluiten en testen.
    • Het uitpakken en terugnemen van de verpakking is inbegrepen in deze installatieservice. 
    • We raden aan om op voorhand te controleren of je voorzieningen voor water en elektriciteit (of gas) geschikt zijn voor je nieuwe toestel. Controleer ook op voorhand of het nieuwe inbouwtoestel qua afmetingen in het voorziene meubel past.


  3. Installatie van Amerikaanse koelkasten/side-by-side koel-vriescombinaties
    Betalende service: 75 euro/toestel.


    De installatieservice van Amerikaanse koelkasten of side-by-side koel-vriescombinaties omvat het volgende:  

    • De installatie gebeurt op dezelfde dag als de levering van het nieuwe toestel. 
    • Indien gewenst, verwijderen en de-installeren we ook je oude toestel. 
    • We installeren je nieuwe toestel op de voorziene plaats en sluiten het aan op de bestaande stopcontacten voor elektriciteit en, indien van toepassing, gas, watertoevoer en- afvoer. De aansluiting wordt alleen uitgevoerd op een bestaand stopcontact / aansluitblok met de beoogde spanning voor het product. Het verplaatsen van stopcontacten of het trekken van nieuwe stopcontacten of enige andere vorm van elektrische aanpassingen is niet inbegrepen in de service. De installatie wordt uitgevoerd met het productsnoer dat bij het bestelde product wordt geleverd.
    • We voeren een functioneringstest uit en zorgen ervoor dat je je toestel kan gebruiken. Indien koelingsapparaten horizontaal werden getransporteerd of verplaatst, is het nodig om 24 u te wachten alvorens het toestel kan worden ingeschakeld. In deze omstandigheden zal het installatieteam het toestel plaatsen en installeren, maar niet aansluiten en testen.
    • Het uitpakken en terugnemen van de verpakking is inbegrepen in deze installatieservice. 
    • We raden aan om op voorhand te controleren of je voorzieningen voor water en elektriciteit (of gas) geschikt zijn voor je nieuwe toestel. Kijk ook of de afmetingen van het nieuwe toestel passen in de bestaande ruimte. De installatieservice omvat geen enkele vorm van aanpassingen aan meubels of timmerwerkzaamheden zoals het boren van gaten in muren, het aanpassen van kasten, deuren en nissen, het snijden of aanpassen van werkbladen en plinten, ...


  4. Aanpassen draairichting deur
    Gratis service.


    De service ‘Aanpassen draairichting deur’ omvat het volgende: 

    • Bij bepaalde koelkasten, diepvriezers en koel-vriescombinaties is het mogelijk om de richting te veranderen waarin de deur opengaat, zodat je kan genieten van een optimaal comfort. Wil je gebruik maken van deze service, dan dien je deze service te selecteren bij het bestellen van het toestel. 
    • Het installatieteam zal de draairichting van je nieuwe koelingsapparaat aanpassen tijdens de levering en installatie van dit toestel. Deze service is enkel mogelijk in combinatie met een installatieservice.


  5. Terugname en recyclage van je oude toestel
    Gratis service.


    Bij de levering van je nieuwe toestel nemen we, indien gewenst, ook het oude te vervangen toestel mee. We recycleren gratis dit oude toestel zoals voorgeschreven door de recylagevoorschriften van Recupel. Wij vragen je om het oude toestel af te koppelen, leeg te maken, te ontvriezen, te reinigen en klaar te zetten bij je voordeur voor terugname.
    Selecteerde je ook een installatieservice bij het bestellen van je nieuwe product? In dit geval kunnen we ook het oude te vervangen toestel de-installeren en terugnemen. We vragen dan enkel om het toestel alvast leeg en droog te maken.


  6. 14 dagen zorgeloos retourneren
    Gratis service voor kleine huishoudtoestellen.
    Betalende service voor grote huishoudtoestellen.

    Voldoet je nieuwe toestel niet aan je wensen? Indien je, om welke reden ook, niet tevreden bent van je nieuwe toestel, kan je dit steeds zorgeloos terugsturen binnen de 14 dagen na levering.

    • Voor kleine huishoudtoestellen, stofzuigers en accessoires kan je het toestel gratis retourneren indien je het Electrolux retour label, inbegrepen in de leveringsdoos, gebruikt.
      Opgelet! Indien je dit retour label niet gebruikt, draag je zelf de kosten van de retourzending.
    • Voor het retourneren van grote huishoudtoestellen, airconditioners, luchtreinigers of robotstofzuigers kan je een beroep doen op het installatieteam van AEG. Indien je wenst dat AEG het product ophaalt en/of de-installeert, zullen hiervoor kosten worden aangerekend.
    • Lees meer over onze retourprocedure en de eventueel bijkomende kosten in onze Verkoopsvoorwaarden en ons Retourbeleid.