Vaatwasser - Foutcode i50, piept/knippert 5x

Laatst bijgewerkt 28/07/2021 17:34

Probleem

  • Vaatwasser geeft foutmelding i50, i51, i52, i53, i54, i55, i56, i57, i58, i59, i5A, i5B (i5H), i5C, i5D, i5E, i5F weer.
  • De vaatwasser knippert vijf keer achter elkaar.
  • De afwasmachine start niet, er is geen pompend geluid hoorbaar.

Geldt voor

  • Vaatwasser

Oplossing

Foutcode i50 of 5 keer knipperen / piepen duidt op een probleem met de afvoerpomp of de circulatiepomp.

  1. Annuleer het lopende programma door RESET of CANCEL te selecteren zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing.

    Voorbeeld: resetknoppen op het bedieningspaneel.

    Deze weergave kan op uw toestel verschillen.

  2. Reset uw toestel

    • Haal de stekker uit het stopcontact, wacht 1 minuut en sluit weer aan. 
    • U kunt de stroom ook uitschakelen met behulp van de zekeringen/schakelaars in de groepenkast. 
    • Als u de machine hebt verplaatst en vervolgens weer in de juiste positie hebt geduwd, is het belangrijk ervoor te zorgen dat geen enkele slang is geknikt of geplet en dat de kraan volledig open is.

  3. Controleer het filterhuis en de filters op vreemde voorwerpen en verwijder deze indien nodig.

  4. Maak de filters grondig schoon.


  5. Let er bij het terug plaatsen op dat de filters goed vastgeklikt worden (rode pijlpunten raken elkaar).


  6. Was je vaak op lage temperaturen, gebruik dan eens per maand een machinereiniger, te verkrijgen in onze webshop.

  7. Start een nieuw programma.
    Als het programma normaal start, is de fout verholpen.

  8. Boek een technieker.
    Als bovenstaande stappen werden uitgevoerd en het probleem is niet opgelost, raden we een bezoek aan van onze servicetechnieker. Neem contact op met ons of boek zelf een servicebezoek online en kies daarbij de gewenste datum voor het bezoek.
    OPMERKING: Storingen veroorzaakt door het niet naleven van de gebruiksaanwijzing zijn uitgesloten van garantie.
    Afhankelijk van het probleem, kan ook tijdens de garantieperiode een servicebezoek van een technieker in rekening worden gebracht. Vermeld steeds de foutcode bij de aanvraag.

Oorzaak

De code i50 op het display of een andere foutmelding die begint met i5 duidt op een probleem met de afvoerpomp, circulatiepomp of de elektronica. Mogelijke oorzaken zijn:

  • Verstopte filters
  • Vreemd voorwerp (bijvoorbeeld glas) in het filterhuis of in de filters
  • Technische fout
Boek een technieker
Boek een technieker

Maak een afspraak met één van onze gekwalificeerde AEG techniekers en ontdek onze professionele service bij je thuis.

Wisselstukken en accessoires
Wisselstukken en accessoires

Vind originele wisselstukken voor jouw toestel in onze webshop en laat ze leveren tot aan je deur.