Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Op deze pagina vindt u een aantal veelgestelde vragen over AEG-toestellen. Heeft u problemen met een AEG-toestel? Kijk dan of u het antwoord op uw vraag hieronder kunt vinden of neem contact op met de klantenservice van AEG. Breid de mogelijkheden van uw toestel uit door onze accessoires in de webshop te verkennen.

Wasmachines

1. Kan ik mijn wasmachine installeren met behulp van een warmwateraansluiting?
We bevelen het niet aan om uw wasmachine aan te sluiten op een warmwaterleiding. Technisch gezien kunnen de inlaatkleppen van onze machines water tot 65 graden celsius aan. De wasprogramma’s gebruiken echter ook koud water voor de behandeling van wasgoed, alleen warm water gebruiken kan het wasresultaat negatief beïnvloeden. Bovendien zijn onze voor- en bovenladers specifiek ontworpen om geïnstalleerd te worden met een koudwateraansluiting.

2. Waarom kan ik mijn wasmachine van AEG niet vinden op de website?
Op de website vindt u alleen onze huidige modellen van wasmachines. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of om een speciale uitvoering. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

3. Er staat een foutcode op mijn AEG wasmachine. Wat betekent de foutcode op mijn wasmachine?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op de wasmachines van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw wasmachine betekenen, kunt u altijd de instructies die bij uw toestel werden meegeleverd raadplegen. Indien u geen toegang heeft tot uw handleiding kunt u een nieuwe digitale versie downloaden.

5. Waarom komt er een vieze geur uit mijn wasmachine?
De vieze geur uit uw wasmachine kan een aantal verschillende oorzaken hebben, gaat het bijvoorbeeld om een afvoergeur of ruikt het toestel verbrand? Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken wat de mogelijke oorzaak kan zijn en hoe dit probleem verholpen kan worden.

6. Mijn wasmachine werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG wasmachine?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

7. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG wasmachine?
Als u uw model- en productnummer bij de hand heeft, kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding voor uw AEG wasmachine downloaden.

8. Waar kan ik een wasmachine van AEG kopen?
Heeft u interesse in de wasmachines van AEG? Of overweegt u een AEG wasmachine te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Droogkasten

1. Waarom kan ik mijn AEG droogkast niet op de website vinden?
De website van AEG geeft uitsluitend onze huidige droogkasten weer. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een speciale uitvoering - neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

2. Er staat een foutcode op mijn AEG droogkast. Wat betekent de foutcode op mijn droogkast?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

3. Wat betekenen de symbolen op mijn droogkast van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw wasmachine betekenen, kunt u altijd de instructies die bij uw toestel werden meegeleverd raadplegen. Indien u geen toegang heeft tot uw handleiding kunt u een nieuwe digitale versie downloaden.

4. Mijn AEG droogkast werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn droogkast?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

5. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG droogkast?
Als u uw model- en productnummer bij de hand heeft, kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

6. Waar kan ik een droogkast van AEG kopen?
Heeft u interesse in de droogkasten van AEG? Of overweegt u een AEG droogkast te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Ovens

1. Hoe maak ik mijn AEG oven schoon?
Het aluminium kunt u met een gewone zeep- en wateroplossing schoonmaken. U kunt het inox schoonmaken met onze speciale reiniger, verkrijgbaar via onze webshop.

2. Waarom kan ik mijn AEG oven niet op de website vinden?
De website van AEG geeft uitsluitend onze huidige ovens weer. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een speciale uitvoering - neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

3. Er staat een foutcode op mijn oven. Wat betekent de foutcode op mijn oven?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op mijn oven van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw oven betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen handleiding meer heeft, kunt u een digitale versie downloaden

5. Mijn oven werkt niet. Hoe kan ik deze laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

6. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG oven?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

7. Waar kan ik een oven van AEG kopen?
Heeft u interesse in de ovens van AEG? Of overweegt u een AEG oven te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Kookplaten

1. Hoe sluit ik mijn kookplaat van AEG op stroom aan?
De aansluiting van alle elektrische, keramische of inductiekookplaten van AEG is afhankelijk van uw huisinstallatie en moet altijd door een erkende elektricien worden uitgevoerd.

2. Waar zit de gasaansluiting op mijn AEG kookplaat?
De aansluiting voor de gasslang bevindt zich achteraan rechts op de kookplaat. Die dient aangesloten te worden door een gekwalificeerd loodgieter.

3. Hoe kan ik mijn kookplaat schoonmaken?
We bevelen u aan onze keramische, inductie en gas schoonmaakproducten te gebruiken. U kunt deze producten via onze webshop aankopen. Gebruik eerst de keramische/inductiekookplaatschraper en vervolgens de keramische/inductiekookplaatreiniger. Voor inox gaskookplaten, gebruik liefst onze inoxreinigingspray.

4. Waarom kan ik mijn kookplaat van AEG niet op de website vinden? 
De site geeft uitsluitend onze huidige kookplaten weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

5. Er staat een foutcode op mijn kookplaat. Wat betekent de foutcode op mijn AEG kookplaat?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

6. Wat betekenen de symbolen op mijn AEG kookplaat?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw kookplaat betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen handleiding meer heeft, kunt u een digitale versie downloaden.

7. Mijn kookplaat werkt niet. Waar kan ik mijn kookplaat van AEG laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

8. Waar vind ik de handleiding voor mijn kookplaat van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

9. Waar kan ik een kookplaat van AEG kopen?
Heeft u interesse in de kookplaten van AEG? Of overweegt u een AEG kookplaat te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Koelkasten en diepvriezers

1. Mijn AEG koelkast/diepvriezer ruikt vreemd. Hoe kom ik van die geur af?
AEG verkoopt speciale geurverdrijvers die speciaal zijn ontwikkeld voor uw koelkast of diepvriezer. Neem een kijkje in onze webshop voor meer informatie over deze geurverdrijvers en om ze meteen te kunnen bestellen.

2. Waarom kan ik mijn koelkast/diepvriezer niet vinden op de website van AEG?
De website geeft alleen de koelkasten en diepvriezers van ons huidige gamma weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

3. Er staat een foutcode op mijn koelkast/diepvriezer. Wat betekent de foutcode op mijn AEG koelkast/diepvriezer?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op mijn koelkast of diepvriezer van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw koelkast of diepvriezer betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen toegang tot uw handleiding hebt, kunt u een digitale versie downloaden.

5. Mijn koelkast of diepvriezer werkt niet. Hoe kan ik mijn koelkast of diepvriezer laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

6. Waar vind ik de handleiding voor mijn koelkast of diepvriezer van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

7. Waar kan ik een koelkast of diepvriezer van AEG kopen?
Heeft u interesse in de koelkasten of diepvriezers van AEG? Of overweegt u een koelkast of diepvriezer van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Dampkappen

1. Hoe maak ik de filters in mijn AEG dampkap schoon?
Filters kunnen altijd met de hand worden gewassen en sommigen kunnen ook in de vaatwasser - zie hiervoor het hoofdstuk 'Onderhoud' in de handleiding. Spoel ze goed na en droog ze voordat u ze weer in de dampkap plaatst.

2. Waarom kan ik mijn dampkap niet vinden op de website van AEG?
De website geeft uitsluitend de dampkappen van ons huidige gamma weer. Als u uw dampkap niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

3. Mijn dampkap werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG dampkap?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

4. Waar vind ik de handleiding voor mijn dampkap van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

5. Waar kan ik een dampkap van AEG kopen?
Heeft u interesse in de dampkappen van AEG? Of overweegt u een dampkap van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Stofzuigers

1. Waarom kan ik mijn stofzuiger niet vinden op de website van AEG?
De site geeft uitsluitend de stofzuigers van ons huidige gamma weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

2. Waar vind ik de handleiding voor mijn stofzuiger van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

3. Mijn stofzuiger werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG stofzuiger?
U kunt uw toestel terugbrengen naar de winkel voor herstelling. Indien dit niet mogelijk is omdat u het toestel aankocht via internet of op een beurs, neem dan contact met ons op via het contactformulier om verdere afspraken te maken.

4. Waar kan ik een stofzuiger van AEG kopen?
Heeft u interesse in de stofzuigers van AEG? Of overweegt u een stofzuiger van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.

Robotstofzuiger

1. De robot stopt met het reinigen en gaat terug naar de oplader. Wat is er gebeurd?
Waarschijnlijk moet de robot worden opgeladen. In dit geval zal de home-knop oplichten en de robot zal terugkeren naar de oplaadbasis. Home-knop is opgelicht. De batterij en de play/pause-knoppen knipperen om aan te geven dat de robot opgeladen moet worden en dat hij de reiniging zal hervatten waar hij gestopt is. De robot zal opladen tot 80%, om het reinigen sneller te hervatten. De volledige oplaadtijd bedraagt ongeveer  2 uur. De gebruiksduur na de snelle oplading bedraagt ongeveer 80% van het maximum.

2. De robot detecteert obstakels die er niet zijn en vermijdt die delen (mist bepaalde delen van de vloer of het tapijt tijdens het reinigen).
U hebt waarschijnlijk glanzende vloeren en/of er schijnt sterk zonlicht op de vloer. Bij dikke/harige tapijten kan dit probleem ook voorkomen. Als de robot dit gedrag regelmatig vertoont, neem a.u.b. contact op met het consumentenservicecenter van Electrolux. De contactgegevens zijn te vinden op de website, in het servicehoofdstuk of op uw mobiele app.

3. Hoe vaak moet ik het filter reinigen?
Voor optimale prestaties bevelen wij aan het filter om de 5 stofzuigbeurten te reinigen en om het om de 6 maanden te vervangen. Filters zijn verkrijgbaar op onze website (en op de mobiele app).

4. Wat is de officiële gebruiksduur?
Wanneer de batterij nieuw is, zal de robot voor ongeveer 40 minuten kunnen reinigen,  afhankelijk van het vloertype (een tapijt reinigen verbruikt meer vermogen dan het reinigen van een harde vloer) in de normale modus. Als u reinigt in de ECO-modus, kan dit de gebruiksduur verlengen tot 60 minuten. Erg vuile oppervlakken kunnen het batterijvermogen ook verlagen.

5. Kan ik de robot gebruiken op een dik tapijt? Hoe groot mag het tapijt zijn?
De robot kan op hoogtes tot 2,2 cm klimmen Opmerking: indien het tapijt een mediumhoogte (< 1,5 cm - 2,2 cm) heeft, zal de robot eerst rond het tapijt reinigen en later terugkomen om het tapijt afzonderlijk te reinigen. Als het tapijt hoger is dan 2,2 cm, zal de robot het tapijt niet kunnen reinigen. Wanneer de robot de rand van het tapijt bereikt, zal hij verdergaan met het reinigen van de rest van de kamer.

6. Moet ik aandacht schenken aan iets in het bijzonder, wanneer ik voor de eerste keer stofzuig?
Raap vóór het stofzuigen kleinere en breekbare voorwerpen, zoals kledingstukken, gordijnkoorden, papier en netsnoeren op van de vloer. Als het apparaat over een netsnoer rijdt en eraan trekt, bestaat het risico dat er een voorwerp van een tafel of een rek wordt getrokken. Grotere, hogere voorwerpen zoals stoelen kunt u laten staan, want de robot stofzuigt eromheen. Het kan zijn dat muren met spiegels of vensters van de vloer tot aan het plafond (niet als ze een normaal kader hebben van een paar centimeter) de werking van het robotsysteem verstoren.

7. Kan ik meer dan 1 smartphone gebruiken om de robot te bedienen?
Ja, u kunt meerdere smartphones gebruiken voor dezelfde robot (zonder beperkingen), zolang u hetzelfde account gebruikt.

8. Het scherm is leeg.
De batterij is leeg. Laad de robot op.