Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je een aantal veelgestelde vragen over AEG-toestellen. Heb je problemen met een AEG-toestel? Kijk dan of je het antwoord op jouw vraag hieronder kunt vinden of neem contact op met de klantenservice van AEG. Breid de mogelijkheden van je toestel uit door onze accessoires in de webshop te verkennen.

Wasmachines

1. Kan ik mijn wasmachine installeren met behulp van een warmwateraansluiting?

We bevelen het niet aan om je wasmachine aan te sluiten op een warmwaterleiding. Technisch gezien kunnen de inlaatkleppen van onze machines water tot 65 graden celsius aan. De wasprogramma’s gebruiken echter ook koud water voor de behandeling van wasgoed, alleen warm water gebruiken kan het wasresultaat negatief beïnvloeden. Bovendien zijn onze voor- en bovenladers specifiek ontworpen om geïnstalleerd te worden met een koudwateraansluiting.

2. Waarom kan ik mijn wasmachine van AEG niet vinden op de website?

Op de website vind je alleen onze huidige modellen van wasmachines. Indien je jouw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of om een speciale uitvoering. Neem contact op met je verkooppunt voor meer informatie.

3. Er staat een foutcode op mijn AEG wasmachine. Wat betekent de foutcode op mijn wasmachine?

De foutcodes van je toestel hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat je ondervindt. Gebruik onze online hulp om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe je het probleem kan oplossen of maak een afspraak met één van onze techniekers.

4. Wat betekenen de symbolen op de wasmachines van AEG?

Als je niet zeker weet wat de symbolen op jouw wasmachine betekenen, kan je altijd de instructies die bij je toestel werden meegeleverd raadplegen. Indien je geen toegang hebt tot je handleiding kan je een nieuwe digitale versie downloaden.

5. Waarom komt er een vieze geur uit mijn wasmachine?

De vieze geur uit je wasmachine kan een aantal verschillende oorzaken hebben, gaat het bijvoorbeeld om een vieze geur of ruikt je wasmachine naar brand? Lees meer over mogelijke oorzaken en hoe je het potentiële probleem kunt verhelpen in onze online hulp.

6. Mijn wasmachine werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG wasmachine?

Als je het probleem niet met behulp van onze online hulp hebt kunnen verhelpen, sturen we jou met alle plezier een gelicentieerde technieker. Vul het formulier in om een servicebezoek te plannen.

7. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG wasmachine?

Als je jouw model- en productnummer bij de hand heeft, kan je gemakkelijk een nieuwe handleiding voor je AEG wasmachine downloaden.

8. Waar kan ik een wasmachine van AEG kopen?

Heb je interesse in de wasmachines van AEG? Of overweeg je een AEG wasmachine te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij jou in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Droogkasten

1. Waarom kan ik mijn AEG droogkast niet op de website vinden?

De website van AEG geeft uitsluitend onze huidige droogkasten weer. Indien je jouw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een speciale uitvoering - neem contact op met je verkooppunt voor meer informatie.

2. Er staat een foutcode op mijn AEG droogkast. Wat betekent de foutcode op mijn droogkast?

De foutcodes van je toestel hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat je ondervindt. Gebruik onze online hulp om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe je het probleem kan oplossen of maak een afspraak met één van onze techniekers.

3. Wat betekenen de symbolen op mijn droogkast van AEG?

Als je niet zeker weet wat de symbolen op je wasmachine betekenen, kan je altijd de instructies die bij je toestel werden meegeleverd raadplegen. Indien je geen toegang hebt tot je handleiding kan je een nieuwe digitale versie downloaden.

4. Mijn AEG droogkast werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn droogkast?

Als je het probleem niet met behulp van onze online hulp hebt kunnen verhelpen, sturen we jou met alle plezier een gelicentieerde technieker. Vul het formulier in om een servicebezoek te plannen.

5. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG droogkast?

Als je jouw model- en productnummer bij de hand hebt, kan je gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

6. Waar kan ik een droogkast van AEG kopen?

Heb je interesse in de droogkasten van AEG? Of overweeg je een AEG droogkast te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij jou in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.

7. Wat zijn de verschillende types droogkasten?
  1. Droogkast met luchtafvoer

Een droogkast met luchtafvoer werkt met een verwarmingselement. Het toestel voert warme, vochtige lucht af naar buiten. Om het vocht naar buiten te kunnen blazen moet er een afvoerkanaal geïnstalleerd zijn. Dit soort droogkast verbruikt meer energie dan warmtepomp- of condensatiemodellen.

Naar onze droogkasten met luchtafvoer

  1. Condensatie droogkast

Een condensatiedroogkast gebruikt een verwarmingselement om de lucht te verwarmen. De stoom wordt gekoeld met water en vervolgens afgevoerd naar een opvangtank. Het kan ook worden aangesloten op de waterafvoer. De kleding wordt op redelijk hoge temperatuur gedroogd en dit type droogkast verbruikt meer energie dan een warmtepompdroogkast.

Naar onze condensatie droogkasten 

3. Warmtepompdroger

Een warmtepompdroogkast maakt, zoals de naam als zegt, gebruik van een warmtepomp om de lucht te verwarmen wat een stuk minder energie verbruikt dan een verwarmingselement. Dit maakt de warmtepompdroogkast zuiniger en milieuvriendelijker dan een condensdroger. De warmtepompdroogkast droogt op lage temperaturen. Hierdoor kun je wasgoed dat normaliter apart moet worden gedroogd bij elkaar in de trommel doen. De programma's duren soms iets langer dan bij luchtafvoer- of condensdroogkasten.

Naar onze warmtepompdroogkasten


Ovens

1. Hoe maak ik mijn AEG oven schoon?

Het aluminium kan je met een gewone zeep- en wateroplossing schoonmaken. Je kan het inox schoonmaken met onze speciale reiniger, verkrijgbaar via onze webshop.

2. Waarom kan ik mijn AEG oven niet op de website vinden?

De website van AEG geeft uitsluitend onze huidige ovens weer. Indien je jouw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een speciale uitvoering - neem contact op met je verkooppunt voor meer informatie.

3. Er staat een foutcode op mijn oven. Wat betekent de foutcode op mijn oven?

De foutcodes van jouw toestel hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat je ondervindt. Gebruik onze online hulp om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe je het probleem kan oplossen of maak een afspraak met één van onze techniekers.

4. Wat betekenen de symbolen op mijn oven van AEG?

Als je niet zeker weet wat de symbolen op je oven betekenen, kan je altijd de instructies die met je toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als je geen handleiding meer hebt, kan je een digitale versie downloaden

5. Mijn oven werkt niet. Hoe kan ik deze laten herstellen?

Als je het probleem niet met behulp van onze online hulp hebt kunnen verhelpen, sturen we jou met alle plezier een gelicentieerde technieker. Vul het formulier in om een servicebezoek te plannen.

6. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG oven?

Met je model- en productnummer kan je gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

7. Waar kan ik een oven van AEG kopen?

Heb je interesse in de ovens van AEG? Of overweeg je een AEG oven te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij jou in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Kookplaten

1. Hoe sluit ik mijn kookplaat van AEG op stroom aan?

De aansluiting van alle elektrische, keramische of inductiekookplaten van AEG is afhankelijk van je huisinstallatie en moet altijd door een erkende elektricien worden uitgevoerd.

2. Waar zit de gasaansluiting op mijn AEG kookplaat?

De aansluiting voor de gasslang bevindt zich achteraan rechts op de kookplaat. Die dient aangesloten te worden door een gekwalificeerd loodgieter.

3. Hoe kan ik mijn kookplaat schoonmaken?

We bevelen je aan onze keramische, inductie en gas schoonmaakproducten te gebruiken. Je kan deze producten via onze webshop aankopen. Gebruik eerst de keramische/inductiekookplaatschraper en vervolgens de keramische/inductiekookplaatreiniger. Voor inox gaskookplaten, gebruik liefst onze inoxreinigingspray.

4. Waarom kan ik mijn kookplaat van AEG niet op de website vinden?

De site geeft uitsluitend onze huidige kookplaten weer. Als je jouw model niet kan vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met je verkooppunt.

5. Er staat een foutcode op mijn kookplaat. Wat betekent de foutcode op mijn AEG kookplaat?

De foutcodes van je toestel hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat je ondervindt. Gebruik onze online hulp om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe je het probleem kan oplossen of maak een afspraak met één van onze techniekers.

6. Wat betekenen de symbolen op mijn AEG kookplaat?

Als je niet zeker weet wat de symbolen op uw kookplaat betekenen, kan je altijd de instructies die met je toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als je geen handleiding meer hebt, kan je een digitale versie downloaden.

7. Mijn kookplaat werkt niet. Waar kan ik mijn kookplaat van AEG laten herstellen?

Als je het probleem niet met behulp van onze online hulp hebt kunnen verhelpen, sturen we jou met alle plezier een gelicentieerde technieker. Vul het formulier in om een servicebezoek te plannen.

8. Waar vind ik de handleiding voor mijn kookplaat van AEG?

Met je model- en productnummer kan je gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

9. Waar kan ik een kookplaat van AEG kopen?

Heb je interesse in de kookplaten van AEG? Of overweeg je een AEG kookplaat te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij jou in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Koelen

1. Mijn AEG koelkast/diepvriezer ruikt vreemd. Hoe kom ik van die geur af?

AEG verkoopt speciale geurverdrijvers die speciaal zijn ontwikkeld voor jouw koelkast of diepvriezer. Neem een kijkje in onze webshop voor meer informatie over deze geurverdrijvers en om ze meteen te kunnen bestellen.

2. Waarom kan ik mijn koelkast/diepvriezer niet vinden op de website van AEG?

De website geeft alleen de koelkasten en diepvriezers van ons huidige gamma weer. Als je jouw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met j verkooppunt.

3. Er staat een foutcode op mijn koelkast/diepvriezer. Wat betekent de foutcode op mijn AEG koelkast/diepvriezer?

De foutcodes van je toestel hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat je ondervindt. Gebruik onze online hulp om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe je het probleem kan oplossen of maak een afspraak met één van onze techniekers.

4. Wat betekenen de symbolen op mijn koelkast of diepvriezer van AEG?

Als je niet zeker weet wat de symbolen op jouw koelkast of diepvriezer betekenen, kan je altijd de instructies die met je toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als je geen toegang tot je handleiding hebt, kan je een digitale versie downloaden.

5. Mijn koelkast of diepvriezer werkt niet. Hoe kan ik mijn koelkast of diepvriezer laten herstellen?

Als je het probleem niet met behulp van onze online hulp hebt kunnen verhelpen, sturen we jou met alle plezier een gelicentieerde technieker. Vul het formulier in om een servicebezoek te plannen.

6. Waar vind ik de handleiding voor mijn koelkast of diepvriezer van AEG?

Met je model- en productnummer kan je gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

7. Waar kan ik een koelkast of diepvriezer van AEG kopen?

Heb je interesse in de koelkasten of diepvriezers van AEG? Of overweeg je een koelkast of diepvriezer van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij jou in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Dampkappen

1. Hoe maak ik de filters in mijn AEG dampkap schoon?

Filters kunnen altijd met de hand worden gewassen en sommigen kunnen ook in de vaatwasser - zie hiervoor het hoofdstuk 'Onderhoud' in de handleiding. Spoel ze goed na en droog ze voordat je ze weer in de dampkap plaatst.

2. Waarom kan ik mijn dampkap niet vinden op de website van AEG?

De website geeft uitsluitend de dampkappen van ons huidige gamma weer. Als je jouw dampkap niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met je verkooppunt.

3. Mijn dampkap werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG dampkap?

Als je het probleem niet met behulp van onze online hulp hebt kunnen verhelpen, sturen we jou met alle plezier een gelicentieerde technieker. Vul het formulier in om een servicebezoek te plannen.

4. Waar vind ik de handleiding voor mijn dampkap van AEG?

Met je model- en productnummer kan je gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

5. Waar kan ik een dampkap van AEG kopen?

Heb je interesse in de dampkappen van AEG? Of overweeg je een dampkap van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij jou in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Vaatwassers

1. Waarom komt mijn vaat er niet helemaal schoon uit?

Een perfecte vaat hangt af van verschillende factoren. Je kan dit met een aantal simpele tips en trucs oplossen. 
Enkele voorbeelden:
- Er is onvoldoende afwasmiddel gebruikt.
- Er werd een te kort programma geselecteerd: gebruik een programma aangepast aan de vuiltegraad.
- Wanneer de filters verstopt zijn, reinig je de filters zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing.
Wenst nu nog meer tips en trucs? Download hier onze zelfhulpgids voor vaatwassers in een handig PDF-formaat of bekijk deze video .

2. Waarom komt sommige vaat er niet helemaal droog uit?

- Verkeerd programma gekozen: bv. het programma van dertig minuten is een programma zonder droogfase.
- Het spoelmiddel is te laag ingesteld.
- De vaat heeft te lang in de gesloten vaatwasser gestaan.
- De waterhardheid is te hoog voor detergenttabletten (hoger dan 21dH): gebruik apart glansmiddel om een beter droogresultaat te bekomen.
- De binnenkant van de vaatwasser is nat: dat is normaal en wordt veroorzaakt door de vochtigheid in de lucht die op de wanden condenseert.
- Plastiek voorwerpen moeten mogelijk met een doek worden afgedroogd.
Wenst nu nog meer tips en trucs? Bekijk onze checklist hieronder.

3. Mijn toestel geeft een foutcode wat kan ik doen?

De foutcodes van je toestel hebben verschillende betekenissen, afhankelijk van het probleem dat je ondervindt. Gebruik onze online hulp om een specifieke foutcode te vinden en erachter te komen hoe je het probleem kan oplossen of maak een afspraak met één van onze techniekers.

4. Waarom blijft de deur van mijn inbouwvaatwasser niet open?

Laat door de installateur checken of de buitendeur (paneel in hout) wel gemonteerd is.

Checklist voor de beste reiniging en droging

1. Controleer het toegepaste afwasmiddel - soorten afwasmiddelen verkrijgbaar

• Los poeder moet altijd in combinatie met onthardingszout en naglansmiddel worden gebruikt voor het beste eindresultaat.
• Tabletten classic of tabletten zonder naglansmiddel en onthardingszout: altijd in combinatie gebruiken met onthardingszout en naglansmiddel.
• In combi-vaatwastabletten zitten vaak verschillende middelen. 
Deze tabletten kunnen niet alleen losse middelen vervangen, ze hebben vaak ook nog extra functies.  Ze zorgen bijvoorbeeld voor extra glans, zilverbescherming en het neutraliseren van geurtjes.
• In het algemeen zijn de volgende combi-vaatwastabletten verkrijgbaar:
    o 2-in-1-tablet: wasmiddel en glansspoelmiddel
    o 3-in-1-tablet: wasmiddel, glansspoelmiddel en zout
    o 4-in-1-tablet: wasmiddel, glansspoelmiddel, zout en anti-glascorrosie
    o 5-in-1-tablet: wasmiddel, glansspoelmiddel, zout, anti-glascorrosie en metaalbescherming
    o Alles-in-1-tablet: wasmiddel, glansspoelmiddel, zout, anti-glascorrosie, metaalbescherming. Ook werkzaam bij lagere temperaturen.

Bij het gebruik van deze combi-vaatwastabletten is het toepassen van onthardingszout of naglansmiddel vaak niet noodzakelijk.
Bij het gebruik van combi-tabletten toch last van strepen, kalkaanslag of een slecht drogende vaat: 
Voeg dan alsnog extra glansspoelmiddel of zout toe. Dit is ook te adviseren bij gebruik van hard leidingwater.

• Volg de aangeraden dosering op de verpakking van het wasmiddel.
• Wanneer er met een kort programma of halfvolle vaatwasser gewassen wordt, 
is minder wasmiddel meestal voldoende voor een goed resultaat.
• Wasmiddel in vloeibare of poedervorm zijn dan gemakkelijker te doseren. Hierbij let je op de streepjes in het doseerbakje.
• Bij het gebruik van tabletten is doseren lastiger. Bij een halve vaat is het blokje soms doormidden te breken.

2. Controleer de instellingen van de afwasautomaat

• Instelling waterhardheid (zie gebruiksaanwijzing) wordt gedaan om de hoeveelheid onthardingszout te doseren tijdens een wasbeurt.
Raadpleeg de waterhardheid via de website van het leverende waterleidingbedrijf voor een juiste instelling.
Zout wordt gebruikt om het water te ontkalken of verzachten.
Kalk zorgt voor kalkaanslag op het servies, maar slaat ook neer in de afwasmachine zelf.
Gebruik altijd speciaal vaatwasserzout dit wordt ook regenereerzout of onthardingszout genoemd.

• Instelling naglansmiddel (zie gebruiksaanwijzing)
Vaat niet goed droog of blijven er vlekken achter op de vaat: verhoog de dosering.
Blijft er een kleverig laagje achter op de vaat: verlaag de dosering.

3. Belading van de korven

• Grote vaat (pannen, schalen) onderin plaatsen.
• Kleine vaat (kopjes, glazen) bovenin plaatsen.
• Holle zijde naar onderen gericht.
• Vermijd overlappen van servies.

4. Korte programma’s met blokjes wasmiddel vermijden

Bij korte programma’s wordt en onvoldoende warmte vrijgegeven, hierbij kan gedacht worden aan 30 minuten of glasprogramma’s.
Het blokje lost door de lage temperatuur niet of gedeeltelijk op en zorgt zo voor een onvoldoende droogresultaat.
Programma’s met een hogere temperatuur lossen dit op.

5. Soort servies

Servies van keramisch materiaal heeft een beter “afdruipvermogen”.
Kunststof heeft de natuurkundige eigenschap water vast te houden als een bolletje en kan daarna ook druppels vertonen na het drogen door het waterafstotende oppervlak.
Naglansmiddel en het juiste wasprogramma helpen bij het droogproces, schuin plaatsen van deze producten draagt er ook toe bij dat druppels sneller weggaan.
Na de afwasbeurt is het tevens aan te raden de deur een klein stukje open te zetten.
Door het wegtrekken van de warme lucht is het droogresultaat van kunststof producten ook beter.

FOUTCODES

I10 (GEEN WATER)

Vaatwasser krijgt geen water: 

  • Watertoevoerkraan levert onvoldoende water.
    Toevoerslang van de kraan losdraaien en controleren of er (voldoende) water uit de kraan komt. Een emmer van 10 liter inhoud moet binnen 1 minuut gevuld kunnen worden. Is dit niet het geval, neem dan contact op met een loodgieter om het probleem met de waterdruk op te lossen. Het kan zijn dan de toevoerkraan verkalkt is en vervangen moet worden. Dit is meestal te herkennen doordat de kraan moeizaam open te draaien is of maar een kleine slag open gaat.
  • Komt er wel water uit de kraan controleert dan of de toevoer of afvoerslang bekneld is, bij inbouw afwasautomaten kunnen de toevoer en afvoerslang bekneld raken achter het apparaat waardoor de waterdruk te laag is.
  • Als de afwasautomaat geen eigen afvoer heeft, kan deze ook op de afvoer van de spoelbak zijn aangesloten via een zijaansluiting van de sifon. Soms is er bij installatie van de afwasautomaat vergeten de stankafsluiter van deze zijaansluiting weg te halen. Hierdoor kan de afwasautomaat zijn water niet kwijt en wordt de aquacontrol beveiliging geactiveerd. De waterinname wordt dan ook gestopt. Het verwijderen van deze stankafsluiter zorgt ervoor dat de machine weer zijn water kwijt kan. Neemt de afwasautomaat geen water dan adviseren wij je contact op te nemen met de servicedienst.
I20 (AFVOERPROBLEEM)

Afwasautomaat kan geen water afvoeren:

  • De filters zijn vervuild. deze losmaken en grondig schoonmaken en goed terugzetten. De filter of zeef moet goed in elkaar klikken en vaak met een kwartslag worden vastgezet.
  • Afvoerslang geblokkeerd, bij inbouw afwasautomaten kan de afvoerslang bekneld raken achter het apparaat.
  • Als de afwasautomaat geen eigen afvoer heeft, kan deze ook op de afvoer van de spoelbak zijn aangesloten via een zijaansluiting van de sifon. Soms is er bij installatie van de afwasautomaat vergeten de stankafsluiter van deze zijaansluiting weg te halen.  Hierdoor kan de afwasautomaat zijn water niet kwijt en kan de aquacontrol beveiliging geactiveerd worden.
I30 (WATERBEVEILIGING of AquaControl geactiveerd)

Vaatwasser heeft water gelekt in de veiligheidsbodem en geeft een piepsignaal:

  • De afwasautomaat heeft een veiligheidsbodem waar water in kan lekken. De vlotter gaat drijven en zet de waterbeveiliging van de toevoerslang in werking. 
  • Maak een service afspraak
I40 (WATERNIVEAU REGELING)

Waterniveau vaatwasser niet meetbaar:

  • Controleer de filters / zeef en start de vaatwasser opnieuw.
  • Maak een service afspraak als de melding weer getoond wordt.
I50 (MOTOR)
  • De vaatwasser heeft problemen met het aansturen van de circulatiemotor.
  • Spanning is te hoog / te laag.
  • Circulatiemotor is geblokkeerd, controleer de filters / zeef en de waterverzamelbak op vreemde voorwerpen (glas, cocktailprikker etc.)
  • Maak een service afspraak als de melding weer getoond wordt.
I60 (VERWARMING)

Het water in de vaatwasser wordt niet warm:

  • Verwarmingselement defect
  • Oververhittingsbeveiliging geactiveerd
  • Verwarmingsrelais defect.
  • Maak een service afspraak
I70 (TEMPERATUUR METING)

Vaatwasser kan de watertemperatuur niet goed meten:

I80 (AUTO DEUROPENER)

Vaatwasser heeft problemen met het meten van het signaal van de deuropener.

  • De deur van de afwasautomaat is geblokkeerd
  • De klep van de circulatiepomp staat niet in de juiste stand.
  • Maak een service afspraak
I90 (HOOFDMODULE)

Vaatwasser heeft problemen met het verwerken van de signalen van de hoofd en/of bedienings of stuurmodules.


Stofzuigers

1. Waarom kan ik mijn stofzuiger niet vinden op de website van AEG?

De site geeft uitsluitend de stofzuigers van ons huidige gamma weer. Als je jouw model niet kan vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met je verkooppunt.

2. Waar vind ik de handleiding voor mijn stofzuiger van AEG?

Met je model- en productnummer kan je gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

3. Mijn stofzuiger werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG stofzuiger?

Je kan jouw toestel terugbrengen naar de winkel voor herstelling. Indien dit niet mogelijk is omdat je het toestel aankocht via internet of op een beurs, neem dan contact met ons op via het contactformulier om verdere afspraken te maken.

4. Waar kan ik een stofzuiger van AEG kopen?

Heb je interesse in de stofzuigers van AEG? Of overweeg je een stofzuiger van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij jou in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.

Robotstofzuigers

1. De robot stopt met het reinigen en gaat terug naar de oplader. Wat is er gebeurd?

Waarschijnlijk moet de robot worden opgeladen. In dit geval zal de home-knop oplichten en de robot zal terugkeren naar de oplaadbasis. Home-knop is opgelicht. De batterij en de play/pause-knoppen knipperen om aan te geven dat de robot opgeladen moet worden en dat hij de reiniging zal hervatten waar hij gestopt is. De robot zal opladen tot 80%, om het reinigen sneller te hervatten. De volledige oplaadtijd bedraagt ongeveer  2 uur. De gebruiksduur na de snelle oplading bedraagt ongeveer 80% van het maximum.

2. De robot detecteert obstakels die er niet zijn en vermijdt die delen (mist bepaalde delen van de vloer of het tapijt tijdens het reinigen)

Je hebt waarschijnlijk glanzende vloeren en/of er schijnt sterk zonlicht op de vloer. Bij dikke/harige tapijten kan dit probleem ook voorkomen. Als de robot dit gedrag regelmatig vertoont, neem a.u.b. contact op met het consumentenservicecenter van Electrolux. De contactgegevens zijn te vinden op de website, in het servicehoofdstuk of op je mobiele app.

3. Hoe vaak moet ik het filter reinigen?

Voor optimale prestaties bevelen wij aan het filter om de 5 stofzuigbeurten te reinigen en om het om de 6 maanden te vervangen. Filters zijn verkrijgbaar op onze website (en op de mobiele app).

4. Wat is de officiële gebruiksduur?

Wanneer de batterij nieuw is, zal de robot voor ongeveer 40 minuten kunnen reinigen,  afhankelijk van het vloertype (een tapijt reinigen verbruikt meer vermogen dan het reinigen van een harde vloer) in de normale modus. Als je reinigt in de ECO-modus, kan dit de gebruiksduur verlengen tot 60 minuten. Erg vuile oppervlakken kunnen het batterijvermogen ook verlagen.

5. Kan ik de robot gebruiken op een dik tapijt? Hoe groot mag het tapijt zijn?

De robot kan op hoogtes tot 2,2 cm klimmen Opmerking: indien het tapijt een mediumhoogte (< 1,5 cm - 2,2 cm) heeft, zal de robot eerst rond het tapijt reinigen en later terugkomen om het tapijt afzonderlijk te reinigen. Als het tapijt hoger is dan 2,2 cm, zal de robot het tapijt niet kunnen reinigen. Wanneer de robot de rand van het tapijt bereikt, zal hij verdergaan met het reinigen van de rest van de kamer.

6. Moet ik aandacht schenken aan iets in het bijzonder, wanneer ik voor de eerste keer stofzuig?

Raap vóór het stofzuigen kleinere en breekbare voorwerpen, zoals kledingstukken, gordijnkoorden, papier en netsnoeren op van de vloer. Als het apparaat over een netsnoer rijdt en eraan trekt, bestaat het risico dat er een voorwerp van een tafel of een rek wordt getrokken. Grotere, hogere voorwerpen zoals stoelen kan je laten staan, want de robot stofzuigt eromheen. Het kan zijn dat muren met spiegels of vensters van de vloer tot aan het plafond (niet als ze een normaal kader hebben van een paar centimeter) de werking van het robotsysteem verstoren.

7. Kan ik meer dan 1 smartphone gebruiken om de robot te bedienen?

Ja, je kan meerdere smartphones gebruiken voor dezelfde robot (zonder beperkingen), zolang je hetzelfde account gebruikt.

8. Het scherm is leeg.

De batterij is leeg. Laad de robot op.


Connectiviteit

1. Welke AEG toestellen bieden de Connectiviteit-functie?
2. Wat heb ik nodig om te genieten van de voordelen van Connectiviteit?

- Een smartphone of tablet waarop de My AEG Care app geïnstalleerd is.

         Download de My AEG Care app via de Apple store of Google Play.
                - Apple (smartphone of tablet) - minimum iOS 8.0 of recentere versie.
                - Android (smartphone of tablet) - minimum Android 4.0.3 of recentere versie
- Wifi-router die 2.4 GHz b/g/n ondersteunt met WEP, WPA of WPA2 AES/TKIP met internetverbinding.
- Een AEG toestel met Connectiviteit-functie.

3. Wat als mijn toestel op een plaats staat waar ik geen sterk wifi-signaal heb?

Wanneer het toestel op een plaats staat met geen of een zwak wifi-signaal, heb je mogelijk een range extender nodig.

4. Kunnen de geconnecteerde toestellen vanaf meerdere smartphones en/of tablets bediend worden?

Ja, je hoeft alleen de My AEG Care app te downloaden, in te loggen met dezelfde account en ervoor te zorgen dat je smartphone of tablet is aangesloten op hetzelfde wifi-netwerk als het toestel.
Let op! Je wasmachine/droogkast kan niet tegelijkertijd bediend worden vanaf verschillende smartphones/tablets

5. Bestaat er een gids over het gebruik van geconnecteerde toestellen?

Ja, download deze Snelstartgids om je op weg te helpen.

6. Hoe gaat AEG om met de persoonlijke informatie die vereist is bij het registreren van het toestel?

In de algemene voorwaarden vind je hierover meer uitleg.

7. Waar kan ik terecht voor informatie of met vragen over de installatie en het gebruik van mijn geconnecteerde toestel?

Indien je vragen hebt over je geconnecteerde toestel of graag meer te weten komt over geconnecteerde toestellen in het algemeen, dan kan je met ons contact opnemen via het contactformulier.


Algemeen

1. Hoe registreer ik mijn AEG toestellen?

Alle AEG toestellen kunnen geregistreerd worden op aeg.be. Je dient hiervoor eerst een account aan te maken - klik hier.
Je vult je persoonlijke gegevens in en zoek je jouw toestellen op aan de hand van het PNC nummer of de modelnaam.

2. Hoe schaf ik een servicecontract aan voor mijn toestellen?
3. Wat is een PNC / PROD. NR. / Productnummer en waar kan ik dit vinden?

Dit nummer vind je op de sticker van je toestel. Hier lees je waar op je toestel je deze sticker kunt vinden.

4. U kunt niet meer inloggen op uw MyAEG account?

Om opnieuw toegang te krijgen tot je account, voer je hier het e-mailadres in dat je gebruikt hebt om je te registreren, en dan sturen wij jou een e-mail met een nieuw wachtwoord. Je kan je wachtwoord veranderen nadat je bent aangemeld.