Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Op deze pagina vindt u een aantal veelgestelde vragen over AEG-toestellen. Heeft u problemen met een AEG-toestel? Kijk dan of u het antwoord op uw vraag hieronder kunt vinden of neem contact op met de klantenservice van AEG. Breid de mogelijkheden van uw toestel uit door onze accessoires in de webshop te verkennen.

Wasmachines

1. Kan ik mijn wasmachine installeren met behulp van een warmwateraansluiting?
We bevelen het niet aan om uw wasmachine aan te sluiten op een warmwaterleiding. Technisch gezien kunnen de inlaatkleppen van onze machines water tot 65 graden celsius aan. De wasprogramma’s gebruiken echter ook koud water voor de behandeling van wasgoed, alleen warm water gebruiken kan het wasresultaat negatief beïnvloeden. Bovendien zijn onze voor- en bovenladers specifiek ontworpen om geïnstalleerd te worden met een koudwateraansluiting.

2. Waarom kan ik mijn wasmachine van AEG niet vinden op de website?
Op de website vindt u alleen onze huidige modellen van wasmachines. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of om een speciale uitvoering. Neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

3. Er staat een foutcode op mijn AEG wasmachine. Wat betekent de foutcode op mijn wasmachine?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op de wasmachines van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw wasmachine betekenen, kunt u altijd de instructies die bij uw toestel werden meegeleverd raadplegen. Indien u geen toegang heeft tot uw handleiding kunt u een nieuwe digitale versie downloaden.

5. Waarom komt er een vieze geur uit mijn wasmachine?
De vieze geur uit uw wasmachine kan een aantal verschillende oorzaken hebben, gaat het bijvoorbeeld om een afvoergeur of ruikt het toestel verbrand? Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken wat de mogelijke oorzaak kan zijn en hoe dit probleem verholpen kan worden.

6. Mijn wasmachine werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG wasmachine?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

7. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG wasmachine?
Als u uw model- en productnummer bij de hand heeft, kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding voor uw AEG wasmachine downloaden.

8. Waar kan ik een wasmachine van AEG kopen?
Heeft u interesse in de wasmachines van AEG? Of overweegt u een AEG wasmachine te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Droogkasten

1. Waarom kan ik mijn AEG droogkast niet op de website vinden?
De website van AEG geeft uitsluitend onze huidige droogkasten weer. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een speciale uitvoering - neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

2. Er staat een foutcode op mijn AEG droogkast. Wat betekent de foutcode op mijn droogkast?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

3. Wat betekenen de symbolen op mijn droogkast van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw wasmachine betekenen, kunt u altijd de instructies die bij uw toestel werden meegeleverd raadplegen. Indien u geen toegang heeft tot uw handleiding kunt u een nieuwe digitale versie downloaden.

4. Mijn AEG droogkast werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn droogkast?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

5. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG droogkast?
Als u uw model- en productnummer bij de hand heeft, kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

6. Waar kan ik een droogkast van AEG kopen?
Heeft u interesse in de droogkasten van AEG? Of overweegt u een AEG droogkast te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Ovens

1. Hoe maak ik mijn AEG oven schoon?
Het aluminium kunt u met een gewone zeep- en wateroplossing schoonmaken. U kunt het inox schoonmaken met onze speciale reiniger, verkrijgbaar via onze webshop.

2. Waarom kan ik mijn AEG oven niet op de website vinden?
De website van AEG geeft uitsluitend onze huidige ovens weer. Indien u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een speciale uitvoering - neem contact op met uw verkooppunt voor meer informatie.

3. Er staat een foutcode op mijn oven. Wat betekent de foutcode op mijn oven?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op mijn oven van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw oven betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen handleiding meer heeft, kunt u een digitale versie downloaden

5. Mijn oven werkt niet. Hoe kan ik deze laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

6. Waar vind ik de handleiding voor mijn AEG oven?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

7. Waar kan ik een oven van AEG kopen?
Heeft u interesse in de ovens van AEG? Of overweegt u een AEG oven te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Kookplaten

1. Hoe sluit ik mijn kookplaat van AEG op stroom aan?
De aansluiting van alle elektrische, keramische of inductiekookplaten van AEG is afhankelijk van uw huisinstallatie en moet altijd door een erkende elektricien worden uitgevoerd.

2. Waar zit de gasaansluiting op mijn AEG kookplaat?
De aansluiting voor de gasslang bevindt zich achteraan rechts op de kookplaat. Die dient aangesloten te worden door een gekwalificeerd loodgieter.

3. Hoe kan ik mijn kookplaat schoonmaken?
We bevelen u aan onze keramische, inductie en gas schoonmaakproducten te gebruiken. U kunt deze producten via onze webshop aankopen. Gebruik eerst de keramische/inductiekookplaatschraper en vervolgens de keramische/inductiekookplaatreiniger. Voor inox gaskookplaten, gebruik liefst onze inoxreinigingspray.

4. Waarom kan ik mijn kookplaat van AEG niet op de website vinden? 
De site geeft uitsluitend onze huidige kookplaten weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

5. Er staat een foutcode op mijn kookplaat. Wat betekent de foutcode op mijn AEG kookplaat?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

6. Wat betekenen de symbolen op mijn AEG kookplaat?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw kookplaat betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen handleiding meer heeft, kunt u een digitale versie downloaden.

7. Mijn kookplaat werkt niet. Waar kan ik mijn kookplaat van AEG laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

8. Waar vind ik de handleiding voor mijn kookplaat van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

9. Waar kan ik een kookplaat van AEG kopen?
Heeft u interesse in de kookplaten van AEG? Of overweegt u een AEG kookplaat te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Koelkasten en diepvriezers

1. Mijn AEG koelkast/diepvriezer ruikt vreemd. Hoe kom ik van die geur af?
AEG verkoopt speciale geurverdrijvers die speciaal zijn ontwikkeld voor uw koelkast of diepvriezer. Neem een kijkje in onze webshop voor meer informatie over deze geurverdrijvers en om ze meteen te kunnen bestellen.

2. Waarom kan ik mijn koelkast/diepvriezer niet vinden op de website van AEG?
De website geeft alleen de koelkasten en diepvriezers van ons huidige gamma weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

3. Er staat een foutcode op mijn koelkast/diepvriezer. Wat betekent de foutcode op mijn AEG koelkast/diepvriezer?
De foutcodes hebben verschillende betekenissen afhankelijk van het probleem dat u ondervindt. Maak een afspraak met één van onze techniekers om te ontdekken hoe we dit kunnen oplossen.

4. Wat betekenen de symbolen op mijn koelkast of diepvriezer van AEG?
Als u niet zeker weet wat de symbolen op uw koelkast of diepvriezer betekenen, kunt u altijd de instructies die met uw toestel zijn meegeleverd, raadplegen. Als u geen toegang tot uw handleiding hebt, kunt u een digitale versie downloaden.

5. Mijn koelkast of diepvriezer werkt niet. Hoe kan ik mijn koelkast of diepvriezer laten herstellen?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

6. Waar vind ik de handleiding voor mijn koelkast of diepvriezer van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

7. Waar kan ik een koelkast of diepvriezer van AEG kopen?
Heeft u interesse in de koelkasten of diepvriezers van AEG? Of overweegt u een koelkast of diepvriezer van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie.


Dampkappen

1. Hoe maak ik de filters in mijn AEG dampkap schoon?
Filters kunnen altijd met de hand worden gewassen en sommigen kunnen ook in de vaatwasser - zie hiervoor het hoofdstuk 'Onderhoud' in de handleiding. Spoel ze goed na en droog ze voordat u ze weer in de dampkap plaatst.

2. Waarom kan ik mijn dampkap niet vinden op de website van AEG?
De website geeft uitsluitend de dampkappen van ons huidige gamma weer. Als u uw dampkap niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

3. Mijn dampkap werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG dampkap?
Vul dit formulier in om een servicebezoek te plannen. Wij sturen u graag een gelicentieerde technieker om het probleem te bekijken.

4. Waar vind ik de handleiding voor mijn dampkap van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

5. Waar kan ik een dampkap van AEG kopen?
Heeft u interesse in de dampkappen van AEG? Of overweegt u een dampkap van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.


Stofzuigers

1. Waarom kan ik mijn stofzuiger niet vinden op de website van AEG?
De site geeft uitsluitend de stofzuigers van ons huidige gamma weer. Als u uw model niet kunt vinden, gaat het mogelijk om een ouder model of een gespecialiseerde uitvoering. Neem voor meer informatie contact op met uw verkooppunt.

2. Waar vind ik de handleiding voor mijn stofzuiger van AEG?
Met uw model- en productnummer kunt u gemakkelijk een nieuwe handleiding downloaden.

3. Mijn stofzuiger werkt niet. Met wie moet ik contact opnemen voor de herstelling van mijn AEG stofzuiger?
U kunt uw toestel terugbrengen naar de winkel voor herstelling. Indien dit niet mogelijk is omdat u het toestel aankocht via internet of op een beurs, neem dan contact met ons op via het contactformulier om verdere afspraken te maken.

4. Waar kan ik een stofzuiger van AEG kopen?
Heeft u interesse in de stofzuigers van AEG? Of overweegt u een stofzuiger van AEG te kopen? Gebruik onze zoekfunctie om een winkel te vinden bij u in de buurt of bezoek onze showroom voor meer informatie over onze toestellen.

Robotstofzuiger

1. De robot stopt met het reinigen en gaat terug naar de oplader. Wat is er gebeurd?
Waarschijnlijk moet de robot worden opgeladen. In dit geval zal de home-knop oplichten en de robot zal terugkeren naar de oplaadbasis. Home-knop is opgelicht. De batterij en de play/pause-knoppen knipperen om aan te geven dat de robot opgeladen moet worden en dat hij de reiniging zal hervatten waar hij gestopt is. De robot zal opladen tot 80%, om het reinigen sneller te hervatten. De volledige oplaadtijd bedraagt ongeveer  2 uur. De gebruiksduur na de snelle oplading bedraagt ongeveer 80% van het maximum.

2. De robot detecteert obstakels die er niet zijn en vermijdt die delen (mist bepaalde delen van de vloer of het tapijt tijdens het reinigen).
U hebt waarschijnlijk glanzende vloeren en/of er schijnt sterk zonlicht op de vloer. Bij dikke/harige tapijten kan dit probleem ook voorkomen. Als de robot dit gedrag regelmatig vertoont, neem a.u.b. contact op met het consumentenservicecenter van Electrolux. De contactgegevens zijn te vinden op de website, in het servicehoofdstuk of op uw mobiele app.

3. Hoe vaak moet ik het filter reinigen?
Voor optimale prestaties bevelen wij aan het filter om de 5 stofzuigbeurten te reinigen en om het om de 6 maanden te vervangen. Filters zijn verkrijgbaar op onze website (en op de mobiele app).

4. Wat is de officiële gebruiksduur?
Wanneer de batterij nieuw is, zal de robot voor ongeveer 40 minuten kunnen reinigen,  afhankelijk van het vloertype (een tapijt reinigen verbruikt meer vermogen dan het reinigen van een harde vloer) in de normale modus. Als u reinigt in de ECO-modus, kan dit de gebruiksduur verlengen tot 60 minuten. Erg vuile oppervlakken kunnen het batterijvermogen ook verlagen.

5. Kan ik de robot gebruiken op een dik tapijt? Hoe groot mag het tapijt zijn?
De robot kan op hoogtes tot 2,2 cm klimmen Opmerking: indien het tapijt een mediumhoogte (< 1,5 cm - 2,2 cm) heeft, zal de robot eerst rond het tapijt reinigen en later terugkomen om het tapijt afzonderlijk te reinigen. Als het tapijt hoger is dan 2,2 cm, zal de robot het tapijt niet kunnen reinigen. Wanneer de robot de rand van het tapijt bereikt, zal hij verdergaan met het reinigen van de rest van de kamer.

6. Moet ik aandacht schenken aan iets in het bijzonder, wanneer ik voor de eerste keer stofzuig?
Raap vóór het stofzuigen kleinere en breekbare voorwerpen, zoals kledingstukken, gordijnkoorden, papier en netsnoeren op van de vloer. Als het apparaat over een netsnoer rijdt en eraan trekt, bestaat het risico dat er een voorwerp van een tafel of een rek wordt getrokken. Grotere, hogere voorwerpen zoals stoelen kunt u laten staan, want de robot stofzuigt eromheen. Het kan zijn dat muren met spiegels of vensters van de vloer tot aan het plafond (niet als ze een normaal kader hebben van een paar centimeter) de werking van het robotsysteem verstoren.

7. Kan ik meer dan 1 smartphone gebruiken om de robot te bedienen?
Ja, u kunt meerdere smartphones gebruiken voor dezelfde robot (zonder beperkingen), zolang u hetzelfde account gebruikt.

8. Het scherm is leeg.
De batterij is leeg. Laad de robot op.


Vaatwassers

1. Waarom komt mijn vaat er niet helemaal schoon uit?
Een perfecte vaat hangt af van verschillende factoren. U kunt dit met een aantal simpele tips en trucs oplossen.
Enkele voorbeelden:
- Er is onvoldoende afwasmiddel gebruikt.
- Er werd een te kort programma geselecteerd: gebruik een programma aangepast aan de vuiltegraad.
- Wanneer de filters verstopt zijn, reinigt u de filters zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing.
Wenst nu nog meer tips en trucs? Download hier onze zelfhulpgids voor vaatwassers in een handig PDF-formaat of bekijk deze video .

2. Waarom komt sommige vaat er niet helemaal droog uit?
- Verkeerd programma gekozen: bv. het programma van dertig minuten is een programma zonder droogfase.
- Het spoelmiddel is te laag ingesteld.
- De vaat heeft te lang in de gesloten vaatwasser gestaan.
- De waterhardheid is te hoog voor detergenttabletten (hoger dan 21dH): gebruik apart glansmiddel om een beter droogresultaat te bekomen.
- De binnenkant van de vaatwasser is nat: dat is normaal en wordt veroorzaakt door de vochtigheid in de lucht die op de wanden condenseert.
- Plastiek voorwerpen moeten mogelijk met een doek worden afgedroogd.
Wenst nu nog meer tips en trucs? Bekijk onze checklist hieronder.

3. Mijn toestel geeft een foutcode wat kan ik doen?
U kunt dit oplossen in een paar eenvoudige stappen. Bekijk onze checklist hieronder.

4. Waarom blijft de deur van mijn inbouwvaatwasser niet open?
Laat door de installateur checken of de buitendeur (paneel in hout) wel gemonteerd is.

DROOGRESULTAAT

Het droogresultaat van mijn vaatwasser is niet naar wens...

Checklist voor de beste reiniging en droging:

1. Controleer het toegepaste afwasmiddel - soorten afwasmiddelen verkrijgbaar:
• Los poeder moet altijd in combinatie met onthardingszout en naglansmiddel worden gebruikt voor het beste eindresultaat.
• Tabletten classic of tabletten zonder naglansmiddel en onthardingszout: altijd in combinatie gebruiken met onthardingszout en naglansmiddel.
• In combi-vaatwastabletten zitten vaak verschillende middelen.
Deze tabletten kunnen niet alleen losse middelen vervangen, ze hebben vaak ook nog extra functies.  Ze zorgen bijvoorbeeld voor extra glans, zilverbescherming en het neutraliseren van geurtjes.
• In het algemeen zijn de volgende combi-vaatwastabletten verkrijgbaar:
    o 2-in-1-tablet: wasmiddel en glansspoelmiddel
    o 3-in-1-tablet: wasmiddel, glansspoelmiddel en zout
    o 4-in-1-tablet: wasmiddel, glansspoelmiddel, zout en anti-glascorrosie
    o 5-in-1-tablet: wasmiddel, glansspoelmiddel, zout, anti-glascorrosie en metaalbescherming
    o Alles-in-1-tablet: wasmiddel, glansspoelmiddel, zout, anti-glascorrosie, metaalbescherming. Ook werkzaam bij lagere temperaturen.

Bij het gebruik van deze combi-vaatwastabletten is het toepassen van onthardingszout of naglansmiddel vaak niet noodzakelijk.
Bij het gebruik van combi-tabletten toch last van strepen, kalkaanslag of een slecht drogende vaat:
Voeg dan alsnog extra glansspoelmiddel of zout toe. Dit is ook te adviseren bij gebruik van hard leidingwater.

• Volg de aangeraden dosering op de verpakking van het wasmiddel.
• Wanneer er met een kort programma of halfvolle vaatwasser gewassen wordt,
is minder wasmiddel meestal voldoende voor een goed resultaat.
• Wasmiddel in vloeibare of poedervorm zijn dan gemakkelijker te doseren. Hierbij let je op de streepjes in het doseerbakje.
• Bij het gebruik van tabletten is doseren lastiger. Bij een halve vaat is het blokje soms doormidden te breken.

2. Controleer de instellingen van de afwasautomaat
• Instelling waterhardheid (zie gebruiksaanwijzing) wordt gedaan om de hoeveelheid onthardingszout te doseren tijdens een wasbeurt.
   Raadpleeg de waterhardheid via de website van het leverende waterleidingbedrijf voor een juiste instelling.
   Zout wordt gebruikt om het water te ontkalken of verzachten.
   Kalk zorgt voor kalkaanslag op het servies, maar slaat ook neer in de afwasmachine zelf.
   Gebruik altijd speciaal vaatwasserzout dit wordt ook regenereerzout of onthardingszout genoemd.

• Instelling naglansmiddel (zie gebruiksaanwijzing)
   Vaat niet goed droog of blijven er vlekken achter op de vaat: verhoog de dosering.
   Blijft er een kleverig laagje achter op de vaat: verlaag de dosering.

3. Belading van de korven
• Grote vaat (pannen, schalen) onderin plaatsen.
• Kleine vaat (kopjes, glazen) bovenin plaatsen.
• Holle zijde naar onderen gericht.
• Vermijd overlappen van servies.

4. Korte programma’s met blokjes wasmiddel vermijden
Bij korte programma’s wordt en onvoldoende warmte vrijgegeven, hierbij kan gedacht worden aan 30 minuten of glasprogramma’s.
Het blokje lost door de lage temperatuur niet of gedeeltelijk op en zorgt zo voor een onvoldoende droogresultaat.
Programma’s met een hogere temperatuur lossen dit op.

5. Soort servies
Servies van keramisch materiaal heeft een beter “afdruipvermogen”.
Kunststof heeft de natuurkundige eigenschap water vast te houden als een bolletje en kan daarna ook druppels vertonen na het drogen door het waterafstotende oppervlak.
Naglansmiddel en het juiste wasprogramma helpen bij het droogproces, schuin plaatsen van deze producten draagt er ook toe bij dat druppels sneller weggaan.
Na de afwasbeurt is het tevens aan te raden de deur een klein stukje open te zetten.
Door het wegtrekken van de warme lucht is het droogresultaat van kunststof producten ook beter.

FOUTCODES

Foutcode zichtbaar in het display...

I10 (GEEN WATER)
Vaatwasser krijgt geen water: 
• Watertoevoerkraan levert onvoldoende water.
Toevoerslang van de kraan losdraaien en controleren of er (voldoende) water uit de kraan komt.
Een emmer van 10 liter inhoud moet binnen 1 minuut gevuld kunnen worden.
Is dit niet het geval, neem dan contact op met een loodgieter om het probleem met de waterdruk op te lossen.
Het kan zijn dan de toevoerkraan verkalkt is en vervangen moet worden.
Dit is meestal te herkennen doordat de kraan moeizaam open te draaien is of maar een kleine slag open gaat.
• Komt er wel water uit de kraan controleert dan of de toevoer of afvoerslang bekneld is, bij inbouw afwasautomaten kunnen de toevoer en afvoerslang bekneld raken achter het apparaat waardoor de waterdruk te laag is.
• Als de afwasautomaat geen eigen afvoer heeft, kan deze ook op de afvoer van de spoelbak zijn aangesloten via een zijaansluiting van de sifon.
Soms is er bij installatie van de afwasautomaat vergeten de stankafsluiter van deze zijaansluiting weg te halen.
Hierdoor kan de afwasautomaat zijn water niet kwijt en wordt de aquacontrol beveiliging geactiveerd.
De waterinname wordt dan ook gestopt.
Het verwijderen van deze stankafsluiter zorgt ervoor dat de machine weer zijn water kwijt kan.
Neemt de afwasautomaat geen water dan adviseren wij u contact op te nemen met de servicedienst.

I20 (AFVOERPROBLEEM)
Afwasautomaat kan geen water afvoeren:
• De filters zijn vervuild. deze losmaken en grondig schoonmaken en goed terugzetten. De filter of zeef moet goed in elkaar klikken en vaak met een kwartslag worden vastgezet.
• Afvoerslang geblokkeerd, bij inbouw afwasautomaten kan de afvoerslang bekneld raken achter het apparaat.
• Als de afwasautomaat geen eigen afvoer heeft, kan deze ook op de afvoer van de spoelbak zijn aangesloten via een zijaansluiting van de sifon.
Soms is er bij installatie van de afwasautomaat vergeten de stankafsluiter van deze zijaansluiting weg te halen.
Hierdoor kan de afwasautomaat zijn water niet kwijt en kan de aquacontrol beveiliging geactiveerd worden.

I30 (WATERBEVEILIGING of AquaControl geactiveerd)
Vaatwasser heeft water gelekt in de veiligheidsbodem en geeft een piepsignaal:• De afwasautomaat heeft een veiligheidsbodem waar water in kan lekken. De vlotter gaat drijven en zet de waterbeveiliging van de toevoerslang in werking.
• Maak een service afspraak

I40 (WATERNIVEAU REGELING)
Waterniveau vaatwasser niet meetbaar:
• Controleer de filters / zeef en start de vaatwasser opnieuw.
• Maak een service afspraak als de melding weer getoond wordt.

I50 (MOTOR)
• De vaatwasser heeft problemen met het aansturen van de circulatiemotor.
• Spanning is te hoog / te laag.
• Circulatiemotor is geblokkeerd, controleer de filters / zeef en de waterverzamelbak op vreemde voorwerpen (glas, cocktailprikker etc.)
• Maak een service afspraak als de melding weer getoond wordt.

I60 (VERWARMING)
Het water in de vaatwasser wordt niet warm:
• Verwarmingselement defect
• Oververhittingsbeveiliging geactiveerd
• Verwarmingsrelais defect.
• Maak een service afspraak

I70 (TEMPERATUUR METING)
Vaatwasser kan de watertemperatuur niet goed meten:
• Temperatuurvoeler defect.
• Maak een service afspraak

I80 (AUTO DEUROPENER)
Vaatwasser heeft problemen met het meten van het signaal van de deuropener.
• De deur van de afwasautomaat is geblokkeerd
• De klep van de circulatiepomp staat niet in de juiste stand.
• Maak een service afspraak

I90 (HOOFDMODULE)
Vaatwasser heeft problemen met het verwerken van de signalen van de hoofd en/of bedienings of stuurmodules.
• Maak een service afspraak.


Algemene vragen

Veelgestelde vragen registratie:

1. Waar registreer ik mijn AEG toestel?
Alle AEG toestellen worden geregistreerd op AEG.BE.
Dit kunt u doen op https://www.aeg.be/mypages/register-a-product/

2. Waar registreer ik voor een servicecontract voor mijn toestellen?
Lees meer op:
https://www.aeg.be/nl-be/support/warranties/

3. Komen mijn toestellen in aanmerking voor een aanvullende garantie?
Lees meer op:
https://www.aeg.be/nl-be/support/warranties/

4. Wat is een PNC / PROD. NR. / Productnummer en waar kan ik dit vinden?
Lees meer op:
https://www.aeg.be/nl-be/overlays/find-pnc/

5. Hoe registreer ik mijn toestellen?
U dient hiervoor eerst een account aan te maken.
U vult uw persoonlijke gegevens in en zoekt u uw toestellen op aan de hand van het PNC nummer of de modelnaam.
https://www.aeg.be/nl-be/mypages/register-a-product/

6. U kunt niet meer inloggen?
Om uw wachtwoord te achterhalen, voert u hier het e-mailadres in dat u gebruikt hebt om u te registreren, en dan sturen wij u een e-mail met een nieuw wachtwoord.
U kunt uw wachtwoord veranderen nadat u bent aangemeld.
https://www.aeg.be/nl-be/mypages/register-a-product/